I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, January 29, 2010

Sejarah PRK dalam hidupku....

salam...buat shabat2ku...semalam merupakan detik dlm sejarah ukm sepnjg aku bljr kt sini..Pertama kali aku berhdpan dgn pilihan kampus yg paling teruk..smlam juga berlaku hari pengundian di ukm. Sperti biasa aku ditgskan untuk m'jd paca iaitu menjadi wakil calon utk mmstikan tdk berlaku apa2 masalah spnjg pengundian tersebut..aku dan shbt2 ku yang berjaga dari pagi hingga malam..Alhmdulilah, stkt ni kolej aku tiada mslah dr pihk pentadbiran tapi aku kesian kt shbt2ku di kolej mereka, dimana pihak pentadbran sanggup melakukan ketidakadilan dan penyelewangan keatas mahasiswa2 yang mengndi terutma pljr 2 tahun 1 &2 iaitu melibatkan spkg dlm prk dan mengmbil no siri setiap pljar..Ada dklgan mereka mengugut pljar tahun 1 (buang kolej) jika mengundi GMUKM...proses pengundian bermula kul8.00pg -5.00ptg ..proses pengiraan bermula pukul5.30ptg bbrpa calon GMUKM dan Aspirasi mlbtkn dlm proses pengiraan tersebut..Bagi aku, pengetua kolej memberi kerjasama yang baik kpd kami sepnjg pengundian tersebut..hasil pengiraan majoriti undian byk berpihak kpd GMUKM,,Kami fikir ,kami akan mguasai semula pucuk pimpinan PMUKM, namun hujan di tgh harii..

DEngan semngt berkobar2 dan kerisauan .Pada kul 9.30mlm, kami berkumpul utk pgi ke ktams utk mengetahui rizak prk..mlm 2 hujan trun dgn lebat(hujan rahmat) tdk mghlng kami utk pegi..sapa kt sana kptsn blum diumumkan lagi,,,tggu tgh tggu 22..lbh kurg kul12..kptsn prk di umumkn..kami sgka kan gm mng terutamnay di kerusi fac kejuruteraan tapi dlm 2 kalah teruk..slps 2gak pro-M bangkit dan terus wak banthan besar2an dpust teknologi mklumat utk berhdpn dgn tnc dan phk pntdbiran utk bnthan pgiraan semula...ini satu kezaliman& ketidakadilan..prk yg tidak telus...dlam bnthan2 berlaku sdikit pergduhan dgn pokguard..aku rasa sgt marah dgn mereka,sdgkan kami xwak apa2 yang melbtkan keganasan,..inilah mreka yang turut sama sekongkong dgn pihak yg tdk bertanggungjwb..sehingga kan pihak polis dan trelar dtg..mcm lah kami ni wak salah, kami hnya nk tuntut keadilan bkn nk wak kgnsan...tp tkpe lah,,Kami masih releven sbg seorang mhsiswa yang intelek..perhimpunan berakhir dlm kul 3.15pagi mcm tulah apabila kata putus dr mereka esk hari akan adakan sesi dialog dgn pihk pntdbran..Walaupn kami tdk puas hati utk terus berthan nmun kami fikir rasional sbg seorg mhsiswa..mmndgkn kami ada klas esk

Utk hari ni pula(29/01/10) LPAS abis kuliah kul 10.15pg, aku terima msj ttg perhmpunan tersebut,,aku dan shbt2 yg lain terus pegi ke canselor utk mendgr kptsn dr pihak mereka..tggu tgh tnggu kul 11.pg lebih kami telah hntr wakil utk jupa pihk pntdbiran..lps kuar kptsa,phk ptdbran stju dgn permhnn tersebut tapi dgn syrt kptsn hari isnin ni, mmdgkn esk dan lusa hari minggu...ok habi citer situ,,,

ok lps slt jumaat,tba2 aku dgr berita dari kwn2 berlaku demo kat msjid ukm utk mmbnth tindkan phk ptdbiran krn memperbodohkan kami dgn memperlmbatkan prosedur tersebut,(kwn2 Oyt) kbtln aku dk fpi aku tgk ramai org dan keadaan jaln sesat dan ada phk polis dan mhsiswa2...aku hnya tgk dan doa je moga sgla mslah ini dpt slsai scpt mungkin..cukuplah lah2 stkat hari..kita lah mcmner esk kot2 ada prbhn plok..bagi pihak yg tdk bertnggungjwb jgn mmndng mhsisiwa dgn sebelah mata shj dan jgn mmprbodohkan mereka..Sedarlah ketidak adilan,dan kezaliman tidk akn kekal slmanya..MAHASISWA SUDAH BANGKIT...STUDENT POWER!!!!!TAKBIR !!! ALLAHU AKHBAR..

No comments:

Post a Comment