I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, April 29, 2012

Jalan-jalan...


Assalamualaikum..semua..sudah lama tidak menjenguk dan update blog  nih..xtaw la busy dgn ape,,mybe sibuk dengan praktikal di sekolah kot. Sudah  9 minggu aku berada di Melaka dan praktikal di Sekolah yakni SMK Datuk Bendahara, Jasin, Melaka…Sepanjang tempoh tuh, tak banyak aku pergi jaln2 hanya ari minggu je tak lain tak bukan hanya pusing2 area pekan Jasin..In the plan, many place yang ingin pergi but so far no time to do it..

Pada minggu lepas, cuti sekolah sempena cuti bndar bersejarah aku telah pergi jaln2 di bandr Melaka sambil g melawat kawn2 praktikal kt sna..Dalam masa yg sma pergi makn angin di tempt2 bersejarah, dataran pahlawan, dan sebagainya…walaupun tmptnya bersih n maju namun ada sesetengah tempat shopping complex yang aku lihat memaparkan gambar2 di kedai shopping yang menjolok mata yg tidak sepatutnya di paparkan..Aku berfikir dan bermonolog, keadaan nih lah salah satu cara yang boleh mengalakkan ank bangsa specially ank-ank  Islam sekarang yang mudah  terdedah budaya barat, terdedah aurat sana-sni, bergaulan bebas  dan sebagainya..Kenape keadaan nih berlaku dan tiada tentangan dan tindakan yg sepatutnya di ambil..Ya Allah, selamatkan kami dan anak-ank kami dari pengaruh keadaan sekeliling yg merosakkan minda remaja sekarang dan masa depan nnti..

Adakah ini dikatakan negara Islam kalau keadaan nih berpanjangan tanpa tindakan.Inilah dunia akhir zaman tidak mengendahkan perkara2 yang mungkar berlaku di depan mata…Nauzubillahu min zalim…

p/s : saya tak kata di negeri itu saja tapi ngeri2 lain mgkin ada berlaku keadaan sedemikian specially di ibu kota..sape yg terbaca penulisan nih saya mintak maaf bkn nk mengata negeri tersebut tapi sbgai pengkongsian utk kite sama2 muhasabah semula.tq


No comments:

Post a Comment