I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, June 16, 2011

Tip jodoh Kaum Hawa

Pada minggu ini, saya akan paparkan ruangan bagaimana tips bagi kaum hawa untuk mendapat pasangan yang soleh yang diindamkan oleh setiap kaum hawa.. Biasanya kita dengar untuk tips mencari pasangan bagi golongan adam sahaja untuk memilih pasangan hidup, namun di sini saya paparkan info bagaimana golongan hawa pula untuk mencari jodoh pasangan dalam hidup.

· Berusaha untuk menyediakan diri sebagai produk 'solehah' yg diidam-idamkan. Biasanya produk 'soleheh' yg bermutu tinggi dari segi agama dan akhlaknya mempunyai permintaan tinggi di dunia dan di akhirat. Apabila sesuai masanya dan tepat orangnya, serahkanlah 'kesediaan hati' anda untuk dirisik dan dipinang dgn jalan yg syarak.

· Berusaha mengawal diri spy jgn gedik, mudah menyerah dan mudah melayan kerana wanita sebegini biasanya begitui senang utk dimiliki oleh lelaki yg tdk berakhlak shj. biasanya wanita yg senang dimiliki (hnya dgn sedikit godaan berupa SMS, call, puji-pujian dll), senang pula utk dpersia-siakan.

· berkawan dgn rakan-rakan sejantina yg solehah. Jodoh anda mungkin dikalangan abang mereka, saudara mrk dan sebagainya yg soleh. Jelaskan niat bhw itu bukan mtlamat tp wasilah semata-mata.

· Jika anda terpikat kpd agama dan akhlak seorang lelaki dan anda ingin memulakan, pilihlah cara melalui org tengah yg soleh. Jgn menghantar hasrat terus kpdnya krn ia boleh menjatuhkan martabat dan kemuliaan 'malu' anda di matanya.

· Minta ibu bapa, abg atau saudara-mara yg mencarikan untuk anda.

· Jika anda dirisik secara lgsg elah seorang lelaki dan anda memang menyenangi agama dan akhlaknya serta berkeyakinan dia boleh berubah menjd lebih baik, mintalah dia merisik dengan cara yg lebih mulia iaitu dgn terus melibatkan ibu bapa, bkn hnya berdua-duaan antara anda dan dia. Ingt cara yg menggunakn org tgh dan menjauhi fitnah itu adalah cara yg dilkukn oleh Rasullullh s.a.w.

p/s : Jodoh itu telah ditetapkn, bezanya sama ada kita mendaptknnya dengn cara mulia atau cara hina.pilihlah..dan fikir-fikirkanlah..tepuk dada tnya iman.....Waallahua'alam..


No comments:

Post a Comment